Jak si přivydělat při studiu?


Peníze bychom rádi všichni. Obzvlášť v dnešní době, kdy ty peníze potřebujeme skoro na všechno. Někdy mám i pocit, že si lidé myslí, čím víc peněz, tím víc budu šťastnější, což podle mě vůbec nemusí být pravda. Na druhou stranu, rozhodně je fajn, nějaké ty peníze mít.


Se studiem je často velmi těžké skloubit nějakou práci či přivýdělek. Každopádně já jsem se s vámi dnes rozhodla podělit o tipy, jak si přivydělat při studiu! Protože věřte nebo ne, ono to jde a je poměrně i dost možností jak.

1) Fast food občerstvení, kavárny…

Asi bych začala tím, že tyhle brigády jsou takové nejběžnější. Na to, aby vás vzali do nějaké fast foodu jako je třeba KFC nebo Mekáč vám opravdu stačí mít 15-16 let. Většinou začínáte uklízením a poté se postupně vypracováváte přes hranolky až na pokladnu a možná ještě dál.
A pokud se vám fastfoody nelíbí, zkuste si vyhlídnout nějakou kavárnu. Já v jedné takové pracuji-objednávám, připravuji objednávky, balím věci, roznáším, odnáším špinavé nádobí, myju, uklízím. Dělám tam opravdu skoro všechno-kromě práce s penězi, na to si vyžadují 18 let.
Peníze jsou za to také pěkné, myslím, že v KFC i v Mekáči začínáte už na 80kč/hod, což není vůbec špatné! Nejedná se přímo o nějakou extra náročnou práci, jen se občas můžete setkat s hloupými zákazníky.
Image result for fast food restaurants

 

2) Tábory-praktikanti, vedoucí, kuchaři; animátoři letních dovolených

Na tábory jsem jezdila už od malička a v posledních letech mi bylo i nabídnuto jet jako praktikantka či vedoucí, já nakonec nejela, ale znám hodně lidí, kteří takhle jezdí každé léto. Pokud jste trochu akční a máte rádi děti, je to brigáda přímo stvořená pro vás. Navíc si ještě pořádně užijete léto s kopou zábavy! Co se týká věku, jako praktikant stačí, aby vám bylo přes 15 let. Jako vedoucí už byste měli mít 18 let.
Animátoři na letních dovolených jsou super. Přivýdělek je to sice menší, na druhou stranu, ale můžete strávit půlku léta u moře! A navíc si i zlepšíte cizí jazyk.

3) Prodávejte své výrobky

Pokud jste kreativní, rádi vyrábíte, či máte nějaké jiné věci na prodej, rozhodně by stálo v úvahu zauvažovat o přechodu na další level-prodávání zboží. Můžete si založit eshop a začít své věci/výrobky prodávat! Budete předávat to, co vás baví dál a ještě si u toho přivyděláte a naučíte se něco o marketingu. Já znám třeba stránku shoptet, kde si můžete vytvořit svůj vlastní eshop i zadarmo či na zkoušku! Mnoho známých bloggerek ho tak má založený a vydělávají si tím pěkné peníze. Jedněma z nich jsou třeba i A Cup Of Style, které mají svůj eshop založený právě na shoptet!
Průvodce pro všechny začínající e-shopaře jsou třeba stránky www.mujprvnieshop.cz nebo na stránce https://www.shoptet.cz/ke-stazeni/ je ke stažení e-book zdarma.
Image result for shoptet

 

4) Hosteska

Blíží se léto a s ním i plno akcí a zábav. Vždycky jednou za čas se na brigádách objeví inzerát „hledáme hostesku“, což také může být jako fajn přivýdělek. Většinou se dostává 100kč/hod za to, že třeba pouze stojíte a navigujete lidi či jim odpovídáte na případné dotazy nebo třeba chodíte s tácy s vínem! Nejedná se o žádnou složitou práci a peníze jsou za to moc hezké.

5) Práce na poště

Zdá se mi, že Česká Pošta shání nějaké nové brigádníky pořád. Já jsem minulý rok na poště rovnala letáky-neroznášela jsem je. Moje práce byla taková, že jsem skládala třeba 8 druhů letáků do sebe. Jedná se o absolutně nenáročnou práci, která se akorát tak může zdát trochu nudná. Dostávala jsem 0,05Kč za jeden kus letáku. Tím pádem pokud jsem dělala balíky po 1000ks a skládala 8 druhů letáků-vydělala jsem si 400Kč, což se může zdát jako opravdu málo… ale na druhou stranu pokud jste zruční a rychlí, tyhle peníze můžete mít vydělané už za 2-3hodiny. A to už to pak zas tak špatně nezní. Jako další možnost je pak klasický roznos letáků.
Image result for česká pošta

 

6) Copywriting

Pokud jste bloggerka a ráda píšete články, rozhodně zvažte možnost copywritingu-přivydělávání si psaním. Nejedná se o nic složitějšího než psaní článků na zadaná témata. A pokud jste dobrý, můžete tím vydělat skvělé peníze!

7) Venčení psů, hlídání dětí, doučování

S venčením psů za peníze jsem se hodně setkávala v USA. Třeba v takovém San Francisku vidíte několik lidí denně, kteří chodí s možná i 10 psi na vodítku a venčí je. U nás to zatím není tolik rozšířené, ale myslím, že postupem času se to začne objevovat i u nás.
Hlídání dětí začíná být velice populární i u nás. Jedná se spíše o nepravidelný přivýdělek, každopádně pokud máte štěstí na dobrou rodinu, můžete si vydělat i dost peněz.
Doučování je u nás velmi oblíbené, nejedná se o nic složitého. Důležité je, abyste vy dobře rozuměli dané látce a uměli ji hezky a srozumitelně vysvětlit.

8) Kroužky, sportovní aktivity, lekce…

Když byla ségra v prvním ročníku na vysoké, dostala nabídku dělat lektorku kroužků v mateřské školce. Učila tam tance a hrála si s nimi. Nejednalo se o nic náročného, důležité bylo, aby byla alespoň trochu pohybově nadaná.
A pokud děláte sport, určitě si jde zajistit brigádu i tak, že se třeba zeptáte trenérky, zda ji nemůžete pomoci při tréninku mladších dětí. Mám pár kamarádů, kteří si i za to vydělávají peníze.

Jak vidíte, možností přivýdělku je opravdu mnoho. Stačí jen pořádně hledat a vybrat si může úplně každý. Já doufám, že se vám článek líbil a inspiroval. Mějte se krásně.

Share this:

, , ,

CONVERSATION

9 komentářů:

  1. S tím copywritingem je to trochu složitější, nejde jenom o články a nestačí jen pěkně psát, ale rozhodně souhlasím s tím, že i student může s copy začít. Sama pracuju jako copywriterka v jedné agentuře a jsem za to ráda i proto, že vím, že se po škole bez problémů uchytím. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já při škole hlídala děti a teď se tím i zivim :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek! :) Já mám trochu problém s tím, že je mi hodně nepříjemný mluvit s cizíma lidma a celkově se pohybovat v jejich společnosti, takže hledání práce není úplná sranda :D Hrozně ráda bych někam do kavárny, ale já si tam nejsem schopna ani objednat, natožpak dělat servírku. Takže pro jistotu zatím nedělám nic, že. Ale musím se po něčem konečně podívat.

    OdpovědětVymazat
  4. Máš super tipy, já si myslím, že ty fast foody jsou nejlepší :) nejlépe placené a navíc je to super pořád tam vídám mladé lidi, je super, že chtějí také pracovat jako my když jsme byli mladší..

    V3ronika life

    OdpovědětVymazat
  5. Úžasný článek, podobné práce nebo brigády na léto v zahraničí jsem tolikrát vyhledávala, ale neodvážím se cestovat sama. Ale beztak, skvělý článek, je to skvělý tip, někomu to může pomoci :)

    OdpovědětVymazat
  6. Aktuálně hledám spíše práci. Ale sama jsem začínala na mekáči, za nás to bylo ale nějakých 60 korun:D, pak se to zvedlo asi po roce na 62... Hostesku jsem dělala ještě před rokem, to je fajn práce a člověk se dostane kolikrát na místa, kam běžně by přístup neměl a dostane ještě dobře zaplaceno.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem si našla letos taky brigádu. Chtěla jsem být trochu nezávislá na rodičích, tak jsem si našla brigádu, kterou dělám přes internet a je to super. Pracuju, když mám čas a podle toho, kolik toho udělám, tak tolik dostanu peněz. Nepracuju na klasickou smlouvu, ale jen na dohodu o provedení práce a jsem spokojená.

    OdpovědětVymazat
  8. SankaTanka11.4.22

    Ty tipy jsou docela dobré. Jen pozor na to, že to vždycky není tak jednoduché, jak se může zdát. Konkrétně prodávat věci po internetu, to už není přivýdělek, ale regulérní podnikání. Takže se vás týká živnostenské oprávnění a další věci. :) Ale pokud chcete něco na menší počet hodin, tak doporučuju projít nabídky práce a najít něco se zkráceným úvazkem. ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Nad tím, že bych si rozjela nějaký ten vlastní internetový obchod teď taky dost přemýšlím. Už jsem tento nápad měla dřív, ale ztroskotalo to celé na tom, že jsem si prostě nebyla schopná e-shop vytvořit sama, tak jsem se na to vykašlala. Teď ale přemýšlím nad tím, že si spíš od někoho nechám udělat e-shop na míru. Sice za to budu muset něco zaplatit, ale alespoň budu mít jistotu, že bude obchod funkční a vypadat dobře.

    OdpovědětVymazat

Jste zlatíčka! :) Moc děkuju za každý komentář!